x 

Twój koszyk jest pusty

Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Dieta bez diety

dieta bez diety

Dieta bez diety

Jeżeli na samą myśl o ścisłej diecie, rozpiskach i jedzeniu tego co z góry ustalone masz ciarki i odechciewa Ci się wszystkiego – dekalog zasad dietetycznych pomoże Ci w dążeniu do upragnionej sylwetki.

Wiadomo, że dieta bez diety nigdy nie będzie tak skuteczna jak ściśle zbilansowana dieta zróżnicowana lub Plan Rotacyjny. Niemniej jednak trzymając się określonych zasad jesteśmy w stanie poprawić swoją sylwetkę.

1.Regularność

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Co jeść przed i po treningu? Posiłek przedtreningowy i potreningowy.

co jesc przed i po treningu1.Co jeść przed treningiem?

Jak wiadomo posiłki okołotreningowe są bardzo ważne. W przypadku posiłku przedtreningowego złe jego zbilansowanie może nam nawet zepsuć trening. 2 najczęściej popełniane błędy to: 

  1. Zła objętość i rozkład makroskładników
  2. Zła pora posiłku przedtreningowego

Zacznijmy od rozkładu makroskładników. Posłużymy się tutaj przykładowym Markiem. Z postu jak obliczyć kaloryczność możecie dowiedzieć się ile kalorii dziennie potrzebujecie - kliknij aby obliczyć kaloryczność. Załóżmy, że Marek chce utrzymać aktualny stan umięśnienia i jego całkowita przemiana materii wynosi w zaokrągleniu 3000Kcal. Marek ćwiczy po obiedzie, więc to obiad będzie posiłkiem przedtreningowym:

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Probiotyki obniżają ciśnienie krwi

probiotyki obnizaja cisnienie krwiWedług nowego badania opublikowanego w czasopiśmie American Heart Association Hypertension regularne spożywanie probiotyków może nieznacznie poprawiać ciśnienie krwi. Probiotyki to żywe mikroorganizmy (naturalnie występujące bakterie w jelitach) działające symbiotycznie z naszym ciałem.

"Analiza dotychczasowych badań mogła sugerować, że regularne spożywanie probiotyków powinno stać się częścią diety w zdrowym stylu życia, a także pomaga obniżyć wysokie ciśnienie krwi oraz utrzymać prawidłowy poziom ciśnienia krwi" powiedział Jing Sun, Ph.D., wykładowca w Instytucie Zdrowia i Griffith Medical School, Griffith University, Gold Coast, Queensland, Australia. " Źródłem probiotyków mogą być w jogurty, fermentowane i kwaśne mleko, suplementy probiotyczne".

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Niska podaż glutenu = cukrzyca !!??

dieta niskoglutenowa a cukrzycaDieta o niskiej zawartości glutenu może podwyższać ryzyko zachorowania na cukrzycę typu 2

Gluten jest białkiem występującym w zbożach takich jak jęczmień, pszenica czy żyto. Niewielki procent populacji nie toleruje glutenu ze względu na chorobę trzewną czyli celiakię (przeczytaj więcej o celiakii) lub nadwrażliwość na gluten. Niestety moda na bezglutenowe diety spowodowała, że nawet osoby zdrowe postanowiły przejść na diety bezglutenowe lub chociaż drastycznie gluten ograniczyć. Szczególnie, że moda bezglutenowa silnie promowana jest przez wielu znanych sportowców

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Obliczanie zapotrzebowania kolorycznego

obliczanie kalorycznosciObliczanie kaloryczności diety (zapotrzebowania kalorycznego) jest pierwszym i najważniejszym etapem układania diety. Wiadomym jest fakt, że w drodze do osiągnięcia wymarzonej sylwetki to właśnie dieta odgrywa najważniejszą rolę. To własnie podczas bilansowania kalorycznego powstaje najwięcej błędów, dlatego poprowadzę Was za rękę i na przykładzie fikcyjnego Darka wykonamy wszystkie potrzebne obliczenia.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Insulina i jej wpływ na masę mieśniową

 insulina a masa miesniowaInsulina jest hormonem wytwarzanym w trzustce i składa się z dwóch łańcuchów aminokwasów połączonych ze sobą mostkiem dwusiarczkowym . Jest ona wydzielana do krwi, gdzie wiąże się z białkami nośnikowymi, które przenoszą ją do mięśni, wątroby i innych tkanek. Głównym zadaniem insuliny (wraz z glukagonem, epinefryną i hormonem wzrostu - GH) jest regulowanie poziomu glukozy we krwi, tak aby utrzymywał się na stałym poziomie. Zarówno wysoki jak i niski poziom glukozy w surowicy może wpływać negatywnie na funkcjonowanie organizmu. Dodatkowo insulina ma nie tylko wpływ na metabolizm cukrów i węglowodanów, ale także tłuszczów i białek.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Problem zanieczyszczenia suplementów diety

Problem zanieczyszczenia suplementów diety

W przededniu każdej wielkiej imprezy sportowej media atakują nas informacjami o kolejnych wpadkach dopingowiczów. Niemal zawsze sportowcy tłumaczą się zanieczyszczonymi odżywkami. Jak to wygląda naprawdę?

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Ryzyko samobójstwa po operacji bariatrycznej

Ryzyko samobójstwa po operacji bariatrycznej

Chorobliwa otyłość jest już epidemią w krajach rozwiniętych (około 6 procent Amerykanów jest chorobliwie otyłych). Problemy ze zdrowiem psychicznym takie jak: samookaleczenia, a także myśli i próby samobójcze są powszechne u tej grupy chorych, w tym u osób poddających się operacjom bariatrycznym.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Aktywność fizyczna w Polsce - raport

Aktywność fizyczna w Polsce - raport

[raport] Aktywność fizyczna w Polsce

Ankieta dotycząca aktywności fizycznej przeprowadzona została wśród czytelników mojego bloga oraz subskrybentów profilu na portalu społecznościowym Facebook. Miała na celu zbadanie profilu przeciętnej osoby uprawiającej aktywność fizyczną – płci, wieku, miejsca zamieszkania, najczęściej uprawianych aktywności, częstotliwości uprawiania aktywności, szybkości osiągania efektów, zależności pomiędzy częstotliwością ćwiczeń a osiąganymi efektami, czy motywacji do podjęcia i kontynuowania form ruchu. Poniższe wyniki odzwierciedlają wszystkie te założenia.

Ankieta była dostępna online i została przeprowadzona w głównej mierze wśród osób aktywnych fizycznie. Ankieta była złożona zarówno z pytań zamkniętych, jak i jednego pytania otwartego. Ogółem ankietę wypełniło 122 osób z całej Polski.

 

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Witamina D zwiększa masę mięśniową u kobiet.

Witamina D zwiększa masę mięśniową u kobiet.

Naukowcy z University of Birmingham wykazali, że zwiększenie poziomu aktywnej witaminy D - (dowiedz się więcej o witaminie D) może pomóc zwiększać beztłuszczową masę ciała (mięśni) u ludzi.

Dr Zaki Hassan-Smith z University of Birmingham: "Mamy dobre zrozumienie tego, jak witamina D działa na kości, ale wciąż musimy dowiedzieć się więcej o tym, jak to działa na mięśnie. Wyzwania opieki zdrowotnej takie jak otyłość i starzenia się populacji, pomaga zrozumieć jak ważna jest odpowiednia zawartość masy miesniowej. "

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Polecane diety i treningi