Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Fortyfikowanie kwasem foliowym żywności

B2ap3 Thumbnail Greens

 Spożycie artykułów spożywczych wzbogaconych w kwas foliowy(czytaj więcej) (odpowiedzialny za wiele funkcji biologicznych), wiązało się z obniżoną liczbą przypadków wrodzonych wad serca, wynika z najnowszych badań opublikowanych w American Heart Association Jurnal Circulation.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Najczęściej popełniane błędy podczas odchudzania

Błędy podczas odchudzania:Bledy Podczas Odchudzania

Zbyt niska kaloryczność diety lub dodatkowe obniżenie kaloryczności diety

Diety o kaloryczności 1000 czy nawet 800 kcal to żadna nowość. Niestety zbyt mocne ograniczenie kaloryczności może spowodować obniżenie tempa metabolizmu. A co się wtedy stanie? Po początkowej szybkiej utracie wagi (najczęściej spada masa mięśniowa, a nie tłuszczowa) następuje zahamowanie spadku masy ciała, a po pewnym czasie dochodzi do zwiększenia wagi. Z reguły do wartości nawet wyższych niż przed rozpoczęciem odchudzania. Efekt ten nazywany jest popularnie efektem jo-jo. Jak go uniknąć? Stosując obniżenie kalorii maksymalnie o 1000kcal w stosunku do swojego całkowitego zapotrzebowania kalorycznego, pamiętając aby wartość ta nie była niższa niż wartość podstawowej przemiany materii (kliknij aby obliczyć swoje zapotrzebowanie kaloryczne)

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Otyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka

Otylosc MatkiOtyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka - nowe badania przeprowadzone na University of Colorado Anschutz Medical Campus wykazały, że hormony znajdujące się w mleku matki, mogą mieć korzystny wpływ na rozwój zdrowej mikroflory jelitowej niemowlęcia. Chroniąc je potencjalnie przed zapaleniem jelit, otyłością i innymi chorobami w późniejszym wieku.

Jest to pierwsze badanie sugerujące, że hormony w ludzkim mleku mogą odgrywać ważną rolę w kształtowaniu zdrowej mikroflory u niemowląt" - mówi Bridget Young (współautorka badania i profesor żywienia dzieci i młodzieży w CU Anschutz).

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Probiotyki i prebiotyki w sporcie

B2ap3 Thumbnail I Sanprobi Super Formula 40 Kaps

Probiotyki w sporcie

Osoby uprawiające sport amatorsko, a tym bardziej profesjonalni zawodnicy ze względu na wysoką aktywność fizyczną są bardziej narażeni na infekcję dróg oddechowych oraz przewodu pokarmowego (od 20% do nawet 50% sportowców). Choroby te źle wypływają na kondycję psychiczną i fi­zyczną sportowca pogarszając osiągane w wyniki sportowe. Uważa się, że nieodpowiedni skład mikroflory jelitowej, często występujący u zawodowych sportowców, może być powiązany ze zwiększoną podatnością na infekcje. Probiotyki i prebiotyki znajdują coraz szersze zastosowanie w zapobieganiu i leczeniu chronicznych infekcji oraz innych chorób u sportowców (1).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Węglowodany rafinowane mogą zwiększać ryzyko wystąpienia depresji i innych chorób

B2ap3 Small 7774911146 57d4e312ae B

Co to są Rafinowane węglowodany?

Rafinowane węglowodany są to węglowodany oczyszczone. Oczyszczenie oznacza przetworzenie, a jak wiadomo im bardziej produkt przetworzony tym gorszy dla naszego zdrowia. Szczególnie niebezpieczne są rafinowane cukry proste czyli nasz popularny biały cukier. Do innych źródeł węglowodanów rafinowanych należą: białe pieczywo, biały ryż, biała mąka (wszystkie ciasteczka i słodycze – niestety dodatkowo posiadają jeszcze źródła tłuszczów trans), syrop glukozowy czy glokozowo-fruktozowy.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Bierne palenie zwiększa otyłość u dzieci.

Bierne Palenie Zle Wplywa Na DzieciNaukowcy z Medical College of Georgia na Uniwersytecie Augusta (MCG) przebadali 220 chłopców i dziewcząt (w wieku 7-11 lat, z nadwagą lub otyłością). Odkryli, że dzieci narażone na bierne palenie były bardziej otyłe niż dzieci nie narażone na dym tytoniowy. Ponadto procesy poznawcze były zaburzone u dzieci narażonych na dym.

Aby zapewnić dokładne dane, naukowcy zbierali wywiady od rodziców dotyczące narażenia na dym tytoniowy swoich dzieci, a także badali stężenie we krwi kotyniny, głównego metabolitu nikotyny. Naukowcy z MCG oceniali także poziom aktywności fizycznej, która mogą mieć wpływ na otyłość, sen i ryzyko cukrzycy.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Jesteś tym, co jadł Twój ojciec !

B2ap3 Thumbnail Fat Man Sandwich 620x350

Jesteś tym, czym żywił się Twój ojciec - okazuje się, że nie tylko ważne jest co mama jadła przed zajściem w ciąże (np kwas foliowy)” ale także to co tata. W opublikowanym w grudniu badaniu w Cell Metabolism wykazano, że masa ciała ojca, wpływa na zawarte w spermie dziedziczone informacje genetyczne . Plemniki szczupłych i otyłych mężczyzn różnią się epigenetycznie (mają różne specyficzne markery dzięki, którym można m.in je porównywać), znajdowane w genach odpowiedzialnych za sterowanie apetytem. 

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Suplementy diety i odżywki dla kobiet

B2ap3 Small Suplementacja U Kobiet 800x445Suplementy diety dla kobiet

Moje klientki często pytają mnie o suplementy dla kobiet. Oczywiście boją się, że będą po nich wyglądać jak kulturyści!!!! Nic bardziej mylnego. Panie mają na to o wiele za niski poziom hormonów androgennych takich jak np. testosteron. Co zatem powinny przyjmować? Wybrałem dla nich najodpowiedniejsze suplementy i odżywki. 

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

B2ap3 Thumbnail A Change In Lifestyle 1430599 1920

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

Tematyka odżywiania pełna jest różnego rodzaju kłamstw, mitów i niedopowiedzeń. To co ludzie uważają za prawdziwe często jest dokładnym przeciwieństwem prawdy. Oto TOP5 "fit" czy też „dietetycznych” produktów, po których zamiast chudnąc grozi nam zwiększenie masy ciała.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Sposoby na Nowy Rok bez kaca - co jeść na kaca?

Co Jesc Na Kaca

Co jeść na kaca?

Barwne opisy następstwa ciężkiego alkoholowego picia powszechnie określanego mianem "kaca" pojawiają się już w pismach starożytnego Egiptu i Grecji, jak również w Starym Testamencie. Pomimo tak długiej historii, kac nie otrzymał zbyt wiele uwagi od badaczy (1). Pokazuje to tabela 1, w której wykazano stosunek wyszukiwań w Google do liczby artykułów recenzowanych w bazie pubmed (2).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl