x 

Twój koszyk jest pusty

Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Jesteś tym, co jadł Twój ojciec !

Jesteś tym, co jadł Twój ojciec !

Jesteś tym, czym żywił się Twój ojciec - okazuje się, że nie tylko ważne jest co mama jadła przed zajściem w ciąże (np kwas foliowy)” ale także to co tata. W opublikowanym w grudniu badaniu w Cell Metabolism wykazano, że masa ciała ojca, wpływa na zawarte w spermie dziedziczone informacje genetyczne . Plemniki szczupłych i otyłych mężczyzn różnią się epigenetycznie (mają różne specyficzne markery dzięki, którym można m.in je porównywać), znajdowane w genach odpowiedzialnych za sterowanie apetytem. 

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Suplementy dla kobiet

suplementy dla kobietSuplementy dla kobiet.

Moje klientki często pytają mnie o suplementy dla kobiet. Oczywiście boją się, że będą po nich wyglądać jak kulturyści!!!! Nic bardziej mylnego. Panie mają na to o wiele za niski poziom hormonów androgennych takich jak np testosteron. Co zatem powinny przyjmować? Wybrałem dla nich najodpowiedniejsze suplementy i odżywki. 

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

Top5 Fit produktów, po których przytyjesz

Tematyka odżywiania pełna jest różnego rodzaju kłamstw, mitów i niedopowiedzeń. To co ludzie uważają za prawdziwe często jest dokładnym przeciwieństwem prawdy. Oto TOP5 "fit" czy też „dietetycznych” produktów, po których zamiast chudnąc grozi nam zwiększenie masy ciała.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Nowy rok bez kaca - co jeść na kaca?

Barwne opisy następstwa ciężkiego alkoholowego picia powszechnie określanego mianem "kaca" pojawiają się już w pismach starożytnego Egiptu i Grecji, jak również w Starym Testamencie. Pomimo tak długiej historii, kac nie otrzymał zbyt wiele uwagi od badaczy (1). Pokazuje to tabela 1, w której wykazano stosunek wyszukiwań w google do liczby artykułów recenzowanych w bazie pubmed (2).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Kwas foliowy

kwas foliowyKwas foliowy 

Kwas foliowy (zwany również jako witamina B11, inaczej witamina B9) jest substancją odżywczą, wpływającą na prawidłowe funkcjonowanie naszego organizmu. Ze względu na szerokie spektrum działania cieszy się bardzo dużym zaintersowaniem wśród naukowców, lekarzy, dietetyków i żywieniowców. Potwierdza to fakt, że aż 44924 prac badawczych dotyczących kwasu foliowego  zostało opublikowanych w  latach 1949-2017 i umieszczonych w bazie danych artykułów z zakresu nauk biome­dycznych PubMed (1) (2).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Zanieczyszczenie glutenem produktów bezglutenowych

Zanieczyszczenie glutenem produktów bezglutenowych

Wraz z moim ostatnim wpisem o Celiakii zbiegło się opublikowanie badania portalu www.celiakia.pl na temat zanieczyszczenia glutenem w produktach, które powinny być całkowicie bezglutenowe. Badania zostały przeprowadzone w akredytowanym laboratorium, a portal www.celiakia.pl wysłał tam następujące produkty:

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Celiakia - zalecenia dietetyczne

Celiakia - zalecenia dietetyczne

Celiakia zwana również chorobą trzewną jest i stanem patologicznym jelita cien­kiego, który cechuje się zaburzeniami trawienia i wchłaniania jelitowego. Powoduje ją jest nieodpowiednia reakcja immunolo­giczna na znajdujące się w zbożac białka nazywane - glutenem. Należą do nich (1):

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Dobry kwas linolowy i zły... Tłuszcze trans i ich dwie twarze

kwas linolowyCo to jest kwas linolowy, kwas cla ?

Kwas linolowy przyspiesza redukcje tkanki tłuszczowej oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowego składu ciała, Dzięki swoim właściwością powstrzymuje działanie enzymów odpowiedzialnych za magazynowanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo hamuje powstawanie czyli syntezę tkanki tłuszczowej oraz zwiększa tempo rozpadu tłuszczu czyli lipolizy. Poprzez zastosowanie diety bogatotłuszczowej tłuszczowej z podażą 0,05% CLA zauważono spadek stężenia cholesterolu całkowitego, trójglicerydów a co najważniejsze złego cholesterolu LDL i  (poziom dobrego cholestrerolu HDL - nie uległ zmianie).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Jak zdrowo, szybko i skutecznie schudnąć - Poradnik

jak szybko schudnac Jak zdrowo szybko i skutecznie schudnąć?

Czy to w internecie czy telewizji czy w zwykłym programie czy też reklamie, z każdej strony bombarduje nas obraz idealnej sylwetki. Ogromna presja świetnej formy wymusiła powstanie „diet cud”, które w szybkim czasie powodują redukcję tkanki tłuszczowej. Niestety u osób stosujących takie diety praktycznie zawsze pojawia się efekt jojo. Waga wraca do wartości sprzed diety , a niekiedy nawet ją przekracza. Co zrobić aby w zdrowym tempie, skutecznie a co najistotniejsze na zawsze pozbyć się dodatkowych kilogramów?

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Cukrzyca - co jeść? Zalecenia dietetyczne i dieta cukrzycowa

cukrzyca dietaCukrzyca (Diabetes mellitus) jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych chorób cywilizacyjnych na świecie. Z racji tego, że jest cichym zabójcą uważa się ja za jedną z największych bolączek współczesnej medycyny. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) mówi się o niej , że jest wręcz epidemią XXI wieku. Nieodpowiednia dieta oraz brak ruchu w szybkim czasie doprowadzają do otyłości, która jest przyczyną nieustannego wzrostu zachorowań na cukrzycę typu 2. Cukrzyca powoduje bardzo duże komplikacje zdrowotne. Brak wprowadzenia odpowiedniej diety i leczenia farmakologicznego może prowadzić do ślepoty i amputacji zniszczonych przez chorobę kończyn. Co jeść przy cukrzycy, jakie śa ryzyka jej rozwoju oraz kryteria rozpoznania - o tym w dalszej części artykułu. 

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Polecane diety i treningi