Dietetyk W Szczecinie M
 x 

Twój koszyk jest pusty

Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Dobry kwas linolowy (CLA) i zły... Tłuszcze trans i ich dwie twarze

Kwas LinolowyCo to jest kwas linolowy, kwas CLA?

Kwas linolowy przyspiesza redukcje tkanki tłuszczowej oraz pomaga w utrzymaniu prawidłowego składu ciała, Dzięki swoim właściwością powstrzymuje działanie enzymów odpowiedzialnych za magazynowanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo hamuje powstawanie czyli syntezę tkanki tłuszczowej oraz zwiększa tempo rozpadu tłuszczu czyli lipolizy. Poprzez zastosowanie diety bogatotłuszczowej tłuszczowej z podażą 0,05% CLA zauważono spadek stężenia cholesterolu całkowitego, trójglicerydów a co najważniejsze złego cholesterolu LDL i  (poziom dobrego cholestrerolu HDL - nie uległ zmianie).

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Jak zdrowo, szybko i skutecznie schudnąć 5, 10 kg i więcej - Poradnik

Jak Szybko Schudnac 2Jak zdrowo szybko i skutecznie schudnąć?

Czy to w internecie czy telewizji czy w zwykłym programie czy też reklamie, z każdej strony bombarduje nas obraz idealnej sylwetki. Ogromna presja świetnej formy wymusiła powstanie „diet cud”, które w szybkim czasie powodują redukcję tkanki tłuszczowej. Od razu pojawiają się pytania jak schudnąć 5kg? Jak schudnąć 10kg. Najważniejsze pytanie to: jak schudnąć szybko? Niestety u osób chcących schudnąć szybko i stosujących drakońskie diety cud praktycznie zawsze pojawia się efekt jojo. Waga wraca do wartości sprzed diety , a niekiedy nawet ją przekracza. Co zrobić aby w zdrowym tempie, skutecznie a co najistotniejsze na zawsze pozbyć się dodatkowych kilogramów?

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Cukrzyca - Objawy, zalecenia dietetyczne i dieta cukrzycowa

B2ap3 Small Nurse 527615 960 720

Cukrzyca i dieta cukrzycowa

Cukrzyca (Diabetes mellitus) jest jedną z najbardziej rozpowszechnionych chorób cywilizacyjnych na świecie. Z racji tego, że jest cichym zabójcą, uważa się ja za jedną z największych bolączek współczesnej medycyny. Według WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) mówi się o niej, że jest wręcz epidemią XXI wieku. Nieodpowiednia dieta oraz brak ruchu w szybkim czasie doprowadzają do otyłości, która jest przyczyną nieustannego wzrostu zachorowań na cukrzycę typu 2. Cukrzyca powoduje bardzo duże komplikacje zdrowotne. Brak wprowadzenia odpowiedniej diety i leczenia farmakologicznego może prowadzić do ślepoty i amputacji zniszczonych przez chorobę kończyn. Co jeść przy cukrzycy, jakie są ryzyka jej rozwoju oraz kryteria rozpoznania - o tym w dalszej części artykułu. 

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Kaloria kalorii nie równa

Kaloria kalorii nie równa

Kaloria to kaloria – takie stwierdzenie pojawia się w internecie coraz częściej. Nie ma znaczenia, czy zje się 100 kilokalorii z cukierków pochodzących z węglowodanów prostych lub 100 kcal z ryżu pochodzących z węglowodanów złożonych. Jest to bzdura i należy z takimi zgubnymi teoriami walczyć. Nawet jeżeli organizm jest młody a metabolizm napędzany hormonami.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Zawartość cukru w produktach spożywczych - tabela

B2ap3 Thumbnail Lump Sugar 549096 1920

W związku z coraz szybszym tempem życia, utrzymanie prawidłowej podaży substancji odżywczych może być trudnym zadaniem. Często spożywa się za dużo składników zwiększających ryzyko zachorowań lub problemów ze zdrowiem. Dzisiaj zajmiemy się cukrem – jednym z głównych winowajców próchnicy, otyłości i cukrzycy typu 2. Dowiedz się więcej o cukrzycy. Aby utrzymać kontrolę poziomu cukru, warto wiedzieć, jak dużo cukru (w cukrze:D) jemy w żywności. Poniżej wymienione zostaną zawartości cukru w ​​wielu codziennych produktach spożywczych, zarówno tych przetworzonych i naturalnych.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Regeneracja mięśni po treningu siłowym

Regeneracja PotreningowaRegeneracja potreningowa

Odpowiednia regeneracja potreningowa jest jedną z najistotniejszych składowych dobrze skonstruowanego treningu Niestety wielu sportowców trenuje zbyt ciężko, nie dając czasu swojemu organizmowi na odpoczynek. Może to skutkować efektami odwrotnymi do oczekiwanych: wypaleniem, a w konsekwencji słabym występem na zawodach.

Tylko zapewnienie odpowiedniej regeneracji organizmu pozwoli  utrzymać wysoką formę podczas długotrwałych i intensywnych treningów. Dlatego ostatnio duży nacisk kładzie się na przyspieszenie procesu odzyskiwania pełni sił. W tym celu używa się składników odnowy biologicznej takich jak: długi sen, odpowiednia dieta i suplementacja, masaż, sauna, stretching itp.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Awokado a witamina A

B2ap3 Thumbnail Awokado A Witmina A

Według badań zastosowanie w diecie połączenia awokado z sosem zrobionym z pomidorów lub marchewek w widoczny sposób przyczynia się do lepszego wchłaniania prowitaminy A, a także przekształcenia tych substancji do aktywnej formy witaminy A

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Produkty zero kalorii (Walden Farms) - czy to możliwe?

B2ap3 Thumbnail Zero Calories 500x500

Produkty bezkaloryczne (żywność bezkaloryczna) – czy to w ogóle możliwe? Ostatnio coraz bardziej popularne w Polsce stają się produkty firmy Walden Farms. Są one całkowicie pozbawione kalorii, gdyż w swoim składzie nie zawierają: węglowodanów, białek i tłuszczów. Co mówi o nich sam producent :

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Spożycie owoców i warzyw u dzieci jest niewystarczające.

B2ap3 Thumbnail Child 559415 960 720

Mniej niż co czwarte dziecko w Europie spożywa wystarczają ilość owoców i warzyw w codziennej diecie - wykazały badania przeprowadzone przez szwedzkich naukowców z Uniwersytetu w Orebro i Instytutu Karolinska (szw. Karolinska Institutet). Jest to uniwersytet medyczny w Solnie (regionie Sztokholm), założony w 1810. Komitet instytutu przyznaje Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny. Do Instytutu należy Szpital Karolinska. Dwa główne kampusy Instytutu znajdują się w Solnie i Huddinge. Instytut Karolinska to jeden z największych w Szwecji ośrodków badawczych w dziedzinie nauk biomedycznych. Kształci się tam około 6000 studentów i 3000 doktorantów.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Aminokwasy BCAA i odżywki (białka i węglowodany) - dawkowanie

B2ap3 Small Medication 233109 960 720

Dawkowanie suplementów: bcaa, kreatyna i odżywek: białko, węglowodany

Dawkowanie suplementów i odżywek wydaje się prostą sprawą, jednakże bardzo często na forach internetowych czy w innych mediach pojawiają się pytania: jak dawkować? W tym krótkim poradniku postaram się odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie najczęściej używanych produktów: kreatyny, BCAA, odżywek białkowych i węglowodanowych.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl