Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Kaloria kalorii nie równa

Kaloria kalorii nie równa

Kaloria to kaloria – takie stwierdzenie pojawia się w internecie coraz częściej. Nie ma znaczenia, czy zje się 100 kilokalorii z cukierków pochodzących z węglowodanów prostych lub 100 kcal z ryżu pochodzących z węglowodanów złożonych. Jest to bzdura i należy z takimi zgubnymi teoriami walczyć. Nawet jeżeli organizm jest młody a metabolizm napędzany hormonami.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Zawartość cukru w produktach spożywczych - tabela

Zawartość cukru w produktach spożywczych - tabela

W związku z coraz szybszym tempem życia, utrzymanie prawidłowej podaży substancji odżywczych może być trudnym zadaniem. Często spożywa się za dużo składników zwiększających ryzyko zachorowań lub problemów ze zdrowiem. Dzisiaj zajmiemy się cukrem – jednym z głównych winowajców próchnicy, otyłości i cukrzycy typu 2. Dowiedz się więcej o cukrzycy. Aby utrzymać kontrolę poziomu cukru, warto wiedzieć, jak dużo cukru (w cukrze:D) jemy w żywności. Poniżej wymienione zostaną zawartości cukru w ​​wielu codziennych produktach spożywczych, zarówno tych przetworzonych i naturalnych.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Regeneracja mięśni po treningu siłowym

Regeneracja PotreningowaRegeneracja potreningowa

Odpowiednia regeneracja potreningowa jest jedną z najistotniejszych składowych dobrze skonstruowanego treningu Niestety wielu sportowców trenuje zbyt ciężko, nie dając czasu swojemu organizmowi na odpoczynek. Może to skutkować efektami odwrotnymi do oczekiwanych: wypaleniem, a w konsekwencji słabym występem na zawodach.

Tylko zapewnienie odpowiedniej regeneracji organizmu pozwoli  utrzymać wysoką formę podczas długotrwałych i intensywnych treningów. Dlatego ostatnio duży nacisk kładzie się na przyspieszenie procesu odzyskiwania pełni sił. W tym celu używa się składników odnowy biologicznej takich jak: długi sen, odpowiednia dieta i suplementacja, masaż, sauna, stretching itp.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Awokado a witamina A

B2ap3 Thumbnail Awokado A Witmina A

Według badań zastosowanie w diecie połączenia awokado z sosem zrobionym z pomidorów lub marchewek w widoczny sposób przyczynia się do lepszego wchłaniania prowitaminy A, a także przekształcenia tych substancji do aktywnej formy witaminy A

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Produkty zero kalorii (Walden Farms) - czy to możliwe?

B2ap3 Thumbnail Zero Calories 500x500

Produkty bezkaloryczne (żywność bezkaloryczna) – czy to w ogóle możliwe? Ostatnio coraz bardziej popularne w Polsce stają się produkty firmy Walden Farms. Są one całkowicie pozbawione kalorii, gdyż w swoim składzie nie zawierają: węglowodanów, białek i tłuszczów. Co mówi o nich sam producent :

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Spożycie owoców i warzyw u dzieci jest niewystarczające.

B2ap3 Thumbnail Child 559415 960 720

Mniej niż co czwarte dziecko w Europie spożywa wystarczają ilość owoców i warzyw w codziennej diecie - wykazały badania przeprowadzone przez szwedzkich naukowców z Uniwersytetu w Orebro i Instytutu Karolinska (szw. Karolinska Institutet). Jest to uniwersytet medyczny w Solnie (regionie Sztokholm), założony w 1810. Komitet instytutu przyznaje Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny. Do Instytutu należy Szpital Karolinska. Dwa główne kampusy Instytutu znajdują się w Solnie i Huddinge. Instytut Karolinska to jeden z największych w Szwecji ośrodków badawczych w dziedzinie nauk biomedycznych. Kształci się tam około 6000 studentów i 3000 doktorantów.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Aminokwasy BCAA i odżywki (białka i węglowodany) - dawkowanie

B2ap3 Small Medication 233109 960 720

Dawkowanie suplementów: bcaa, kreatyna i odżywek: białko, węglowodany

Dawkowanie suplementów i odżywek wydaje się prostą sprawą, jednakże bardzo często na forach internetowych czy w innych mediach pojawiają się pytania: jak dawkować? W tym krótkim poradniku postaram się odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie najczęściej używanych produktów: kreatyny, BCAA, odżywek białkowych i węglowodanowych.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Pierwszy raz na siłowni i co dalej?

B2ap3 Thumbnail Weights Gym Banch Press Fitness 1517992

Pierwszy raz na siłowni nie powinien być stresujący, aby nie stał się zarazem ostatnim. Dlatego lepiej zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które pomogą nam zapobiec błędom żółtodzioba.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Diety cud jednak nie takie cud: Dieta Dukana, Atkinsa i 1000 kcal

B2ap3 Thumbnail Pobrane

"Diety cud dieta cud"

Prawdziwe diety cud nie istnieją. Pojawiają się za to często "diety cud" mamiące szybkimi, stałymi efektami. A szybkie na pewno nie oznacza trwałe. Co gorsza "diety cud" są często promowane przez gwiazdy show-biznesu. Po obejrzeniu takiej reklamy w głowach wielu ludzi musi kiełkować myśl: jeżeli zadziałało na nich to czemu ma nie zadziałać na mnie.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Owoce sezonowe i ich właściwości

B2ap3 Thumbnail 1 1248161543llOC

Latem warto korzystać z smacznych skarbów natury jakimi są owoce sezonowe. Są niskokaloryczne i bardzo zdrowe. Zawierają witaminy oraz minerały, a także antocyjany - naturalne barwniki roślinne, które wykazują właściwości ochronne względem całego organizmu, a zwłaszcza układu krążenia oraz samego mięśnia sercowego.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl