Blog dietetyka J. Piotrowskiego

Na blogu znajdziecie wszystko, co chcielibyście dowiedzieć się o diecie i treningach. To porady zarówno dla osób chcących zdrowo się odżywiać, jak i tych, dla których liczy się cel w postaci zwiększenia masy mięśniowej, jak i wręcz przeciwnie - pozbycia się zbędnych kilogramów.

Awokado a witamina A

B2ap3 Thumbnail Awokado A Witmina A

Według badań zastosowanie w diecie połączenia awokado z sosem zrobionym z pomidorów lub marchewek w widoczny sposób przyczynia się do lepszego wchłaniania prowitaminy A, a także przekształcenia tych substancji do aktywnej formy witaminy A

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Produkty zero kalorii (Walden Farms) - czy to możliwe?

B2ap3 Thumbnail Zero Calories 500x500

Produkty bezkaloryczne (żywność bezkaloryczna) – czy to w ogóle możliwe? Ostatnio coraz bardziej popularne w Polsce stają się produkty firmy Walden Farms. Są one całkowicie pozbawione kalorii, gdyż w swoim składzie nie zawierają: węglowodanów, białek i tłuszczów. Co mówi o nich sam producent :

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Spożycie owoców i warzyw u dzieci jest niewystarczające.

B2ap3 Thumbnail Child 559415 960 720

Mniej niż co czwarte dziecko w Europie spożywa wystarczają ilość owoców i warzyw w codziennej diecie - wykazały badania przeprowadzone przez szwedzkich naukowców z Uniwersytetu w Orebro i Instytutu Karolinska (szw. Karolinska Institutet). Jest to uniwersytet medyczny w Solnie (regionie Sztokholm), założony w 1810. Komitet instytutu przyznaje Nagrody Nobla w dziedzinie fizjologii i medycyny. Do Instytutu należy Szpital Karolinska. Dwa główne kampusy Instytutu znajdują się w Solnie i Huddinge. Instytut Karolinska to jeden z największych w Szwecji ośrodków badawczych w dziedzinie nauk biomedycznych. Kształci się tam około 6000 studentów i 3000 doktorantów.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Aminokwasy BCAA i odżywki (białka i węglowodany) - dawkowanie

B2ap3 Small Medication 233109 960 720

Dawkowanie suplementów: bcaa, kreatyna i odżywek: białko, węglowodany

Dawkowanie suplementów i odżywek wydaje się prostą sprawą, jednakże bardzo często na forach internetowych czy w innych mediach pojawiają się pytania: jak dawkować? W tym krótkim poradniku postaram się odpowiedzieć na to pytanie na przykładzie najczęściej używanych produktów: kreatyny, BCAA, odżywek białkowych i węglowodanowych.

Czytaj dalej
Oznaczone w:
Oceń ten wpis:

Pierwszy raz na siłowni i co dalej?

B2ap3 Thumbnail Weights Gym Banch Press Fitness 1517992

Pierwszy raz na siłowni nie powinien być stresujący, aby nie stał się zarazem ostatnim. Dlatego lepiej zapoznać się z kilkoma wskazówkami, które pomogą nam zapobiec błędom żółtodzioba.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Diety cud jednak nie takie cud: Dieta Dukana, Atkinsa i 1000 kcal

B2ap3 Thumbnail Pobrane

"Diety cud"

Prawdziwe diety cud nie istnieją. Pojawiają się za to często "diety cud" mamiące szybkimi, stałymi efektami. A szybkie na pewno nie oznacza trwałe. Co gorsza "diety cud" są często promowane przez gwiazdy show-biznesu. Po obejrzeniu takiej reklamy w głowach wielu ludzi musi kiełkować myśl: jeżeli zadziałało na nich to czemu ma nie zadziałać na mnie.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Owoce sezonowe i ich właściwości

B2ap3 Thumbnail 1 1248161543llOC

Latem warto korzystać z smacznych skarbów natury jakimi są owoce sezonowe. Są niskokaloryczne i bardzo zdrowe. Zawierają witaminy oraz minerały, a także antocyjany - naturalne barwniki roślinne, które wykazują właściwości ochronne względem całego organizmu, a zwłaszcza układu krążenia oraz samego mięśnia sercowego.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Nastała moda na siłownie

B2ap3 Thumbnail Aerobic Exercise   Public Demonstration12

Jeszcze kilka lat temu, gdy zaczynałem chodzić na siłownie, nie spodziewałem się, że bycie fit stanie się aż tak popularne. Moje początki to typowa mordownia (mieszcząca się w podziemiach przychodni), gdzie trzeba było czekać pół roku na wymianę linki od wyciągu. Wszyscy wydawali mi się ogromni, a ćwiczenia odbywały się praktycznie tylko na wolnych ciężarach. W niczym nie przypomina to dzisiejszych czasów, kiedy „siłowni-sieciówek” jest od wyboru do koloru. Teraz można ćwiczyć blisko domu, na nowym pachnącym sprzęcie, wykorzystując maszyny wykonujące połowę pracy za ciebie.

Czytaj dalej
Oceń ten wpis:

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl