x 

Twój koszyk jest pusty

Dieta bez diety

dieta bez diety

Dieta bez diety

Jeżeli na samą myśl o ścisłej diecie, rozpiskach i jedzeniu tego co z góry ustalone masz ciarki i odechciewa Ci się wszystkiego – dekalog zasad dietetycznych pomoże Ci w dążeniu do upragnionej sylwetki.

Wiadomo, że dieta bez diety nigdy nie będzie tak skuteczna jak ściśle zbilansowana dieta zróżnicowana lub Plan Rotacyjny. Niemniej jednak trzymając się określonych zasad jesteśmy w stanie poprawić swoją sylwetkę.

1.Regularność

Należy odżywiać się się regularnie. Musimy zjadać się 4-5 posiłków dziennie w przerwach co 3-4 godziny. Śniadanie powinno być zjedzone maksymalnie do godziny po przebudzeniu, a kolacje spokojnie możemy jeść po mitycznej godzinie 18. Nie musimy wstawać codziennie o tej samej godzinie. Ważne jest trzymanie się określonych przerw pomiędzy posiłkami, a nie ścisłych godzin posiłków.

 

2. Urozmaicenie

Każdy posiłek powinien składać się zarówno z białka, węglowodanów jak i tłuszczów. Wyjątek stanowi posiłek potreningowy – kliknij aby przeczytać o tym co jeść przed i po treningu. Należy również zadbać o odpowiednią podaż witamin i minerałów.

 

3. Spokojne jedzenie

Należy jeść spokojnie, bez pospiechu wygodnie siedząc. Staramy się nie rozpraszać oraz dokładnie przeżuwać i gryźć każdy kęs.

 

4. Ograniczenie i unikanie

Należy ograniczyć spożycie alkoholu, cukrów prostych zawartych w batonach, sokach czy ciasteczkach oraz kolorowych napojach gazowanych, Należy uważać również na gotowe wyroby smażone posiadające duże ilości kwasów tłuszczowych typu trans – o ich dwoistej naturze można przeczytać – tutaj. Warto również zwrócić uwagę na gotowe sosy lub mieszanki przypraw, które oprócz zawartości kwasów tłuszczowych typu trans mogą zawierać glutaminian sodu.

 

5. Techniki kulinarne

Starajmy się ograniczyć smażenie do minimum. Inne techniki kulinarne są jak najbardziej dozwolone. Polecam duszenie, pieczenie, grillowanie, gotowanie czy gotowanie na parze

 

6. Spożywamy więcej ryb, warzyw i produktów o niskim ig oraz pijemy wodę

Skoro ograniczaliśmy to teraz musimy dla odmiany zwiększyć spożycie. Tłuste ryby dostarczą nam bardzo zdrowych kwasów omega -3 które działają przeciwzapalnie i przeciwrodnikowo. Warzywa dostarczą nam niezbędnych witamin i soli mineralnych, produkty o niskim indeksie glikemicznym nie spowodują skoków insuliny, a 2-2,5l wody dziennie zapewni odpowiednie środowisko do zachodzenia wszystkich reakcji chemicznych w naszym organizmie (pamiętajmy, że pijemy zwykłą wodę, a nie wodę smakową o dużej ilości cukrów prostych).

 

7. Zwiększajmy naszą aktywność fizyczną

Aktywność fizyczna wraz z dieta będzie działać na siebie synergistycznie. Nie ważne czy uprawiać będziemy sporty drużynowe czy indywidualne. Możemy nawet spacerować. Ważne aby oderwać się od komputera i wyjść na świeże powietrze

 

Jak widać dieta bez diety w oparciu o powyższe założenia, na pewno przyniesie wymierne rezultaty. Jeżeli jednak chcesz skorzystać z diety zapraszam do kontaktu.

 

 

 

Oceń ten wpis:
 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
czwartek, 19, październik 2017

Polecane diety i treningi