Dietetyk W Szczecinie M
 x 

Twój koszyk jest pusty

Jak przytyć czyli dieta na przytycie. Szybko i zdrowo

 

 Jak Przytyc Dieta Na Przytycie

Jak przytyć jest to zdecydowanie rzadziej zadawane pytanie niż jak schudnąć. Według trendów google średnio 4x rzadziej szukamy pomocy w przytyciu niż w odchudzaniu. Podobną zależność widzę w moim gabinecie we współpracy z moimi klientami. Czy dieta na przytycie jest zatem 4x łatwiejsza? Niekoniecznie. Co zatem trzeba zrobić, aby w zdrowy sposób przytyć?

 

Ile jeść kalorii, aby szybko przytyć

Aby szybko przytyć należy przede wszystkim zwiększyć kaloryczność diety. Należy jeść więcej niż spalamy. Czyli musimy mieć tzw. dodatni bilans kaloryczny. Aby go osiągnąć obliczamy wartość swojej podstawowej przemiany materii w skrócie PPM (popularny jest również angielski skrót BMR). Wartość tą mnożymy przez nasz współczynnik aktywności. Do otrzymanej wartości dodajemy 300 KCAL. Jeżeli w ciągu 10 dni nie odnotujemy wzrostu wagi dodajemy kolejne 300KCAL dziennie. Wszystkie obliczenia potrzebne do obliczenia dodatniego bilansu kalorycznego znajdziecie tutaj. A czym dieta na przytycie ma się charakteryzować?

Jak przytyć co jeść?

Co jeść, aby przytyć? Czy jedzenie wszystkiego w dużych ilościach jest dobrym rozwiązaniem? Nie bez powodu powstało powodzenie „jesteś tym co jesz”. Ładowanie w siebie śmieciowego jedzenia, słodyczy, fastfoodów czy gotowych produktów garmażeryjnych do odgrzania nie będzie dobrym rozwiązaniem. Nie tylko spowoduje niekontrolowany wzrost tkanki tłuszczowej, ale także wszystkie parametry profilu lipidowego, a także glukoza wystrzelą w kosmos. Podobnie sprawa ma się z odżywkami węglowodanowo-bialkowymi typu gainer. Warto sobie uzmysłowić, że kaloria nie jest równa kalorii. Poświęciłem temu tematowi uwagę we wcześniejszym wpisie. Należy stosować wysokiej jakości produkty o jak najmniejszym stopniu przetworzenia. Wybieramy ryż brązowy i pieczywo żytnie zamiast białego ryżu i pszennego chleba. Stosujmy chude mięsa i tłuste ryby morskie. Nie należy zapominać o zdrowych tłuszczach takich jak oliwa z oliwek czy olej lniany. Stosować powinniśmy również dużo warzyw i nie przesadzać z ilością owoców. Zamiast soków należy pić wodę.

Aktywność fizyczna, a wzrost masy ciała

Wprowadzenie aktywności fizycznej spowoduje, że łatwiej będzie nam przytyć, a nasze ciało będzie lepszej jakości. Zdecydowanie najlepszym rozwiązaniem będzie wprowadzenie treningu siłowego. Dzięki niemu nasz ciało będzie lepiej wyglądać, pośladki się podniosą, zniknie cellulit a nasze tricepsy nie będą przypominać skrzydeł nietoperza 😊. Dodatkowo trening siłowy powoduje wzrost poziomu testosteronu i hormonu wzrostu, które dodatkowo przyspieszą budowanie naszej formy. Ponadto trening spowoduje wydzielanie się endorfin, a one wpływają pozytywnie na nasz nastrój i polepszenie samopoczucia. A jak z treningiem aerobowym przy diecie na przytycie? Czy należy się go wystrzegać? Trening aerobowy może nam pomóc w kontrolowaniu przyrostu tkanki tłuszczowej podczas tycia. Jeżeli zauważamy, że tyjemy za szybko i odkłada nam się za dużo tkanki tłuszczowej, lepszym rozwiązaniem niż zmniejszenie kaloryczności diety, będzie wprowadzenie dodatkowego treningu aerobowego, takiego jak: spacery, rolki czy jazda na rowerze.

Podsumowanie

Jak widać, wcale nie jest tak łatwo zdrowo i szybko przytyć. Dieta na przytycie w kwestii jakości produktów i ścisłości jej przestrzegania, nie różni się niczym od diety redukcyjnej. Kluczowa jest dobrze dobrana kaloryczność i optymalne dobranie składników codziennej diety. Nie wolno również zapominać o aktywności fizycznej. Jeżeli masz problem z obliczeniem kaloryczności lub nie wiesz jak ułożyć swoją dietę, która sprawi , przytyjesz zapraszam do współpracy.

 

 

Reklama Min

 Jeżeli wpis Ci się spodobał udostępnij go proszę lub skomentuj :)