x 

Twój koszyk jest pusty

Jak zajść w ciąże, co jeść przed ciążą, niepłodność?

 

jak zajsc w ciazeJak zajść w ciążę, co jeść przed ciążą, niepłodność?

Coraz częściej słyszy się o epidemii otyłości.  W Polsce otyłość dotyka aż 21 proc. kobiet i 18 procent mężczyzn. A będzie już tylko gorzej – co roku liczba otyłych i osób z nadwagą rośnie o kilka procent. Coraz wyższe tempo życia sprawia, że zapominamy o prawidłowym odżywaniu. Łatwość zamówienia gotowego i niekoniecznie zdrowego posiłku powoduje szybki wzrost masy ciała.

Szczególnie, że często jemy nieregularnie - pierwszy posiłek jedząc dopiero wieczorem. Pierwszy a zarazem ostatni i zbyt obfity gdyż rekompensujemy sobie cały dzień na głodzie.  Pamiętajmy !!! Otyłość dla przyszłej mamy może być przyczyną wielu komplikacji.

 

Płodność kobiety i mężczyzny

Niepłodność dotyczy nawet 1,5 miliona par w Polsce. Jedną z głównych przyczyn niepłodności jest właśnie otyłość. Niestety oddziaływanie otyłości nie kończy się na samych problemach z zajściem w ciążę. Może prowadzić do zaburzeń rozwoju zarówno płodu jak i noworodka.

Powikłania otyłości

Dlaczego zbyt duża ilość tkanki tłuszczowej jest niebezpieczna? Główną funkcję tkanki tłuszczowej czyli magazynowanie energii - wszyscy znamy. Nie wszyscy wiedzą jednak, że tkanka tłuszczowa ma także funkcję endokrynną czyli wydzielniczą. Tkanka tłuszczowa produkuje białka, które są odpowiedzialne za kontrolowanie procesów:

  1. Łaknienia
  2. Regulacji ciśnienia tętniczego
  3. Regulacji krzepnięcia krwi
  4. Odpowiada za odpowiedź tkanek na działanie insuliny

Zbyt duża produkcja tych białek może spowodować zachwianie metabolizmu.

Indulinooporność

Kolejnym problemem jest insulinooporność i zbyt wysoki poziom insuliny spowodowany najczęściej nadmierną ilością trzewnej tkanki tłuszczowej ( zlokalizowanej w okolicy brzucha). Nieleczona insulinooporność może prowadzić do powstawania cukrzycy typu 2. Ponadto podwyższone stężenia insuliny i estradiolu we krwi zabu­rzają proces jajeczkowania, powo­dując w konsekwencji nieprawidłowy rozwój zarodka. Występuje wtedy zwiększone ryzyko poronień. Problemy z prawidłową wrażliwością tkanek na insulinę mogą również prowadzić do powstania zespołu policystycznych jajników. Objawia się on bardzo dużymi zaburzeniami hormonalnymi, hirsutyzmem (nadmiernym owłosieniem) czy depresją.

Jak przygotować się do ciąży,  co jeść przed ciążą?

Według badań odpowiednie przygotowanie do ciąży obejmujące wprowadzenie diety i zmianę nawyków żywieniowych może obniżyć ryzyko powstawania niepłod­ności, których przyczyną są zaburzenia jajeczkowania nawet o 69%.

Wartość BMI powyżej 25 kg na m2 u ciężarnej kobiety automatycznie zwiększa ryzyko samoistnego poronienia.

Dlatego głównym celem przed zajściem w ciążę jest redukcja masy ciała do prawidłowych wartości. Warto tutaj również sprawdzić swoją procentową zawartość tkanki tłuszczowej. Może się zdarzyć bowiem taka sytuacja, że pomimo iż waga jest w normie to zawartość tkanki tłuszczowej normę tę znacznie przekracza.

Pomóc w regulacji wagi pomogą nam proste zasady. Redukcja kaloryczności: jednakże nigdy nie stosuj diety 1000 czy 1200 kcal. Regularność jedzenia – jedz 5 posiłków dziennie. Różnorodność – aby dieta nie stała się monotonna. Ograniczenie: alkoholu, łączenia nasyconych kwasów tłuszczowych z prostymi węglowodanami, słodyczy, fastoodów, słonych przekąsek i dań takich jak zupki chińskie czy posiłki błyskawiczne. Aktywizacja: wysoka aktywność fizyczna w ogromny sposób sprzyja spalaniu tkanki tłuszczowej. Kwas foliowy – zwiększone spożycie kwasu foliowego ze względu na przeciwdziałanie wrodzonym wadą cewy nerwowej jest wysoce wskazane przed zajściem w ciąże (czytaj więcej o kwasie foliowym).  Żelazo w ciąży pełni istotną rolę w rozwoju układu nerwowego, a także wspomaga transport tlenu, gdyż jest składnikiem hemoglobiny.

Podsumowanie

Właściwa masa ciała zapewni Twojemu organizmowi prawidłowe funkcjonowanie procesów rozrodczych, przyczyniając się do zwiększenia płodności. Jeżeli nie wiesz jak schudnąć przed ciążą i poradzić sobie z odchudzaniem to zapraszam do zapoznania się z najskuteczniejszą formą odchudzania jaką jest mój 3 miesięczny autorski plan dietetyczny (kliknij aby dowiedzieć się więcej).

 

 

 

 

Oceń ten wpis:
 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
czwartek, 19, październik 2017

Polecane diety i treningi