Otyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka

Otylosc MatkiOtyłość matki, a rozwój mikroflory jelitowej u noworodka - nowe badania przeprowadzone na University of Colorado Anschutz Medical Campus wykazały, że hormony znajdujące się w mleku matki, mogą mieć korzystny wpływ na rozwój zdrowej mikroflory jelitowej niemowlęcia. Chroniąc je potencjalnie przed zapaleniem jelit, otyłością i innymi chorobami w późniejszym wieku.

Jest to pierwsze badanie sugerujące, że hormony w ludzkim mleku mogą odgrywać ważną rolę w kształtowaniu zdrowej mikroflory u niemowląt" - mówi Bridget Young (współautorka badania i profesor żywienia dzieci i młodzieży w CU Anschutz).

Insulina i leptyna

Aby zbadać rolę hormonów znajdujących się w mleku matki (leptyny i insuliny), naukowcy przeanalizowali bakterie obecne w próbkach kału od 30 dwu-tygodniowych niemowląt, które były karmione wyłącznie piersią. 18 noworodków urodzonych zostało przez matki z wagą w normie a 12 przez otyłe matki. Badacze nie tylko analizowali gatunki bakterii, ale także ich metabolizm w jelitach.

Young i Lemas postawili hipotezę, że hormony zawarte w mleku matki wpływają na mikroflorę poprzez wiązanie się ze swoistymi receptorami w jelitach niemowląt. Hormony te mogą stymulować organizm do produkcji białek, które zabijają niektóre rodzaje niepożądanych bakterii, równocześnie stymulując wydzielanie cząsteczek, które pozwalają rozwijać się przyjaznej florze bakteryjnej.

Poziomy insuliny i leptyny w mleku są skorelowane z większą różnorodnością bakterii jelitowych. Poprzez promowanie silniejszej bariery jelitowej we wczesnym okresie życia, hormony te mogą również chronić dzieci przed przewlekłym zapaleniem jelita, które w konsekwencji może prowadzić do wielu dodatkowych problemów trawiennych i innych chorób.

Ponadto, naukowcy odkryli znaczne różnice w mikroflorze jelitowej u niemowląt karmionych piersią urodzonych przez matki z otyłością w porównaniu do matek o prawidłowej masie ciała. Niemowlęta urodzone przez matki z otyłością wykazały znaczącą redukcję gammaproteobacteria, gatunku pionierskiego, który pomaga w prawidłowym rozwoju jelit i mikrobflory bakteryjnej chroniąc nasze jelita przed chorobami zapalnymi i autoimmunologiczny w późniejszym życiu.

Zadbaj o swoje zdrowie, przed zajściem w ciąże

Jest to kolejne badanie pokazujące, że zdrowie matki ma ogromne znaczenie dla późniejszego zdrowia noworodka. Dlatego dbajmy o siebie i pamiętajmy, że OTYŁOŚĆ TO CHOROBA. Planując ciąże pomyśl o swoim dziecku i zadbaj o odpowiednią zawartość tkanki tłuszczowej. W swoim ciele Jeżeli jesteśmy w temacie ciąży warto również zapoznać się z zagadnieniami dotyczącymi kwasu foliowego. Dowiedz się także, co jeść przed ciążą?

Żródło

Bibliografia:

1. J. Lemas, B. E. Young, P. R. Baker, A. C. Tomczik, T. K. Soderborg, T. L. Hernandez, B. A. de la Houssaye, C. E. Robertson, M. C. Rudolph, D. Ir, Z. W. Patinkin, N. F. Krebs, S. A. Santorico, T. Weir, L. A. Barbour, D. N. Frank, J. E. Friedman.Alterations in human milk leptin and insulin are associated with early changes in the infant intestinal microbiome. American Journal of Clinical Nutrition, 2016; 103 (5): 1291 DOI:10.3945/ajcn.115.126375
  2. Reklama Min

Jeżeli wpis Ci się spodobał udostępnij go proszę lub skomentuj :)