Najlepsza dieta na trądzik pospolity i różowaty

Dieta Na Tradzik

Najlepsza dieta na trądzik pospolity i różowaty

Dieta (jadłospis) na trądzik powinna być dietą zróżnicowaną i zbilansowaną. Należy do minimum ograniczyć spożywanie cukrów prostych (słodycze, słodkie napoje, ciastka) zwiększając podaż węglowodanów złożonych (pieczywo pełnoziarniste, ryże i kasze).W badaniach wykazano, że produkty o wysokim indeksie glikemicznym nasilają zmiany trądzikowe. Ponadto dieta o wysokim indeksie glikemicznym wpływa na zbyt wysoki poziom insuliny i IGF-1, co z kolei powoduje zwiększone namnażanie się komórek gruczołów łojowych i ilości samego łoju.

Wystrzegać należy się złych tłuszczy trans (kliknij aby dowiedzieć się więcej o tłuszczach trans) oraz dużej ilości tłuszczów nasyconych. Warto wprowadzić tłuszcze pochodzące z ryb morskich. Produkty powinny być jak najmniej przetworzone i naturalne. Kategorycznie należy zrezygnować z alkoholu i gotowych wyrobów garmażeryjnych.

Co zwiększa trądzik, co zwiększa nasilenie trądziku ?

Do czynników nasilających trądzik możemy zaliczyć:

  • Fizyczne ( gorące kąpiele, zbyt długie wystawienie się na promienie uv , wysoka temperatura i wilgotność powietrza)
  • Chemiczne (przede wszystkim kosmetyki zawierające w swoim składzie alkohole oraz aceton)
  • Psychiczne (stres, gniew, wzmożone napięcie)
  • Leki (statyny obniżające cholesterol , leki obniżające ciśnienie)
  • Zła dieta

Czego nie jeść mając trądzik?

Oprócz wymienionych na wstępie cukrów prostych i tłuszczów trans warto ze swojego jadłospisu, diety na trądzik wyeliminować:

  • Produkty mleczne zawierają w swoim składzie substancje stymulujące produkcje łoju przez komórki włosowo-łojowe. Są to hormony mi.in progesteron, oraz hormony androgenne takie jak: androstendion. Wykazano, że androgeny odpowiedzialne są za przetłuszczanie skóry oraz zwiększone ryzyko kolonizacji mieszków włosowych przez bakterie.
  • Czekolada ze względu na zawartość cukrów prostych, tłuszczów nasyconych i trans oraz mleka
  • Alkohol – sprzyja powstawaniu stanów zapalnych, a także powoduje odwodnienie – pogarszające stan cery
  • Ostre przyprawy – jest to sprawa dyskusyjna. Ostre przyprawy często pojawiają się w opracowaniach jako jeden z pierwszych produktów do wykluczenia. Jednakże wykazano ze kapsaicyna czyli główny składnik ostrych przypraw może wpływać pozytywnie na leczenie trądziku.

Co jeść mając trądzik?

Na szczęcie istnieją również substancje, które wpływają dobroczynnie na stan skóry. Dlatego dieta na trądzik powinna zawierać:

Cynk w naszym organizmie odpowiedzialny jest za prawidłowy stan i funkcjonowanie skóry i błon śluzowych. Pełni ważną role w zwalczaniu wolnych rodników, które powoduje zwiększanie stanów zapalnych. Jego niedobór spowodowany mi.in. zbyt dużą podażą cukru w diecie może powodować powstawanie alergii oraz zmian chorobowych.

Witamina C – podobnie jak cynk pełni ważną role jako przeciwutleniacz. Dodatkowo chroni skórę przed szkodliwymi promieniami UV. Wpływa na redukcje przebarwień i ogólną kondycję skóry. Wspomaga działanie kolagenu. (Dowiedz się więcej o witaminie C)

Witamina A – najważniejsza witamina dla stanu skóry. Bierze udział w prawidłowym funkcjonowaniu gruczołów łojowych. Chroni skórę przed promieniami UV. Zwalcza reaktywne formy tlenu, Jest odpowiedzialna za regeneracje skóry. Najbardziej skutecznym lekiem na trądzik jest izotretynoina która jest pochodną witaminy A.

Witamina D – hamuje zmiany trądzikowe poprzez hamowanie namnażania komórek. Zmniejsza produkcje łoju

Witaminy z grupy B – mogą hamować rozwój bakterii odpowiedzialnych za zagognianie zmian trądzikowych. Ich niedobór powoduje zwiększenie ryzyka powstawania zmian trądzikowych.

Zasady diety na trądzik są bardzo proste. Jeżeli potrzebujesz diety na trądzik zapraszam do współpracy i kontaktu.

 

 

 

 

Oceń ten wpis:
 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Default Blogger
Gość
piątek, 25, maj 2018

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl