x 

Twój koszyk jest pusty

Probiotyki obniżają ciśnienie krwi

probiotyki obnizaja cisnienie krwiWedług nowego badania opublikowanego w czasopiśmie American Heart Association Hypertension regularne spożywanie probiotyków może nieznacznie poprawiać ciśnienie krwi. Probiotyki to żywe mikroorganizmy (naturalnie występujące bakterie w jelitach) działające symbiotycznie z naszym ciałem.

"Analiza dotychczasowych badań mogła sugerować, że regularne spożywanie probiotyków powinno stać się częścią diety w zdrowym stylu życia, a także pomaga obniżyć wysokie ciśnienie krwi oraz utrzymać prawidłowy poziom ciśnienia krwi" powiedział Jing Sun, Ph.D., wykładowca w Instytucie Zdrowia i Griffith Medical School, Griffith University, Gold Coast, Queensland, Australia. " Źródłem probiotyków mogą być w jogurty, fermentowane i kwaśne mleko, suplementy probiotyczne".

Dowiedz się więcej o probiotykach - kliknij

Analizując wyniki dziewięciu wysokiej jakości badań dotyczących ciśnienia krwi i spożycia probiotyków u 543 dorosłych osób z normalnym i podwyższonym ciśnieniem krwi, badacze zauważyli:

  • Osoby spożywające probiotyki miały niższe ciśnienie skurczowe średnio o 3,56 milimetrach słupa rtęci (mm Hg) i niższe rozkurczowe ciśnienie krwi średnio o 2,38 mm Hg, w porównaniu do dorosłych, którzy nie spożywali probiotyków.
  • Spożycie bakterii w dziennej objętości powyżej 109 (CFU) może zmniejszyć ciśnienie krwi. Mniejsza konsumpcja nie obniża ciśnienia krwi.CFU jest to ilość bakterii lub dawka probiotyków w produkcie.
  • Spożywanie probiotyków przez mniej niż osiem tygodni nie obniżało skurczowego lub rozkurczowego ciśnienia krwi.
  • Probiotyki które w składzie maja kilka różnych gatunków bakterii obniżają ciśnienie krwi skuteczniej niż bakterie jednego rodzaju.
  • Pozytywne skutki działania probiotyków na rozkurczowe ciśnienie krwi było wyższe u ludzi, których ciśnienie krwi było równy lub wyższy niż 130/85, które jest uważane za podwyższone.

"Wierzymy, że probiotyki mogą pomóc obniżyć ciśnienie krwi poprzez korzystny wpływ na zdrowie, w tym zmniejszanie stężenia cholesterolu całkowitego i lipoprotein o niskiej gęstości LDL, zmniejszenie stężenia glukozy we krwi i oporność na insulinę” – powiedział dr Sun. Jednakże niezbędne są do tego kolejne badania.

Źródło

 

 

Oceń ten wpis:
 

Komentarze

Umieść swój komentarz jako pierwszy!
Gość
środa, 28, czerwiec 2017

Polecane diety i treningi