x 

Twój koszyk jest pusty

budowanie masy mięśniowej

Dieta "na masę"
Budowa masy mięśniowej tylko pozornie może wydawać się łatwiejsza od odchudzania. Aby zwiększać zawartość mięśni, bez nadmiernego otłuszczania się (stanowiącego obciążenie dla całego układu krwionośnego), należy stosować dobrze zbilansowaną dietę z odpowiednim rozłożeniem białek, węglowodanów i tłuszczów. Tylko pełnowartościowe białko, tłuszcze nienasycone oraz węglowodany złożone zapewnią nam zdrowe przyrosty. Nadmierna podaż nasyconych kwasów tłuszczowych lub cukrów prostych, będzie miała negatywny wpływ na nasz organizm Kolejnym bardzo ważnym aspektem w budowaniu masy mięśniowej jest odpowiednio ułożony plan treningowy. Jeżeli nie mamy żadnego doświadczenia na siłowni, nie wolno chwytać za plany treningowe mistrzów tego sportu. Mięśnie adepta kulturystyki nie są przystosowane do takich obciążeń i szybko może grozić im przetrenowanie. Do wszystkiego należy podchodzić ze spokojem, stopniowo zwiększając zarówno ciężary, ilość ćwiczeń jak również ich intensywność. Tylko takie podejście zagwarantuje nam końcowy sukces. Ostatnim aspektem jest suplementacja. Wysiłek fizyczny powoduje zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Po treningu należy dostarczyć organizmowi białko w połączeniu z węglowodanami, aby jak najszybciej odbudować glikogen. Kreatyna pomoże nam zwiększyć siłę i przyspieszy wzrost masy mięśniowej. Pamiętajmy, że najważniejsza jest dieta, która stanowi 60% sukcesu, pozostałe 30 procent stanowi dobrze ułożony trening, a tylko 10% odpowiednia suplementacja, która pomoże przełamać kolejne bariery.