Mass

 

Dieta na masę mięśniową

Dieta na masę mięśniową tylko pozornie może wydawać się łatwiejsza od odchudzania. Aby zwiększać zawartość mięśni, bez nadmiernego otłuszczania się (stanowiącego obciążenie dla całego układu krwionośnego), należy stosować dobrze zbilansowany plan dietetyczny z odpowiednim rozłożeniem białek, węglowodanów i tłuszczów. Tylko w taki sposób masa mięśniowa będzie odpowiedniej jakości

Jaka dieta na masę ?

Tylko pełnowartościowe białko (mięso, ryby, jaja, nabiał) tłuszcze nienasycone (oleje i oliwy, orzechy) oraz węglowodany złożone (ryże, kasze, pieczywo pełnoziarniste) zapewnią nam zdrowe przyrosty masy mięśniowej. Nadmierna podaż nasyconych kwasów tłuszczowych lub cukrów prostych, będzie miała negatywny wpływ na nasz organizm. Należy pamiętać, że dieta na masę dla ektomorfika najczęściej będzie miała wyższą kaloryczność niż dla endo- lub mezomorfika. A większa masa mięśniowa to większa kaloryczność. Dlatego wraz ze wzrostem wagi należy dokładać kalorii.

Odpowiedni trening na masę

Kolejnym bardzo ważnym aspektem w budowaniu masy mięśniowej jest odpowiednio ułożony plan treningowy. Jeżeli nie mamy żadnego doświadczenia na siłowni, nie wolno chwytać za plany treningowe mistrzów tego sportu. Mięśnie adepta kulturystyki nie są przystosowane do takich obciążeń oraz intensywności treningu i szybko może grozić im przetrenowanie. Co więcej od zbyt intensywnych ćwiczeń i przy braku odpowiedniej diety masa mięśniowa może nam nawet zacząć spadać. Do wszystkiego należy podchodzić ze spokojem, stopniowo zwiększając zarówno ciężary, ilość ćwiczeń jak również ich intensywność. Tylko takie podejście zagwarantuje nam końcowy sukces.

Suplementacja na masę

Ostatnim aspektem jest suplementacja. Wysiłek fizyczny powoduje zwiększone zapotrzebowanie na witaminy i minerały. Po treningu należy dostarczyć organizmowi białko w połączeniu z węglowodanami, aby jak najszybciej odbudować glikogen. Kreatyna pomoże nam zwiększyć siłę i przyspieszy wzrost masy mięśniowej. Pamiętajmy, że w ogólnym sukcesie najważniejsza jest dieta na masę, która stanowi 60% sukcesu, pozostałe 30 procent stanowi dobrze ułożony trening, a tylko 10% odpowiednia suplementacja, która pomoże przełamać kolejne bariery.

Dieta na masę mięśniową rozpiska

Rozpiskę diety na masę można wykupić podczas wizyty w gabinecie - kontakt lub zamówić online.

Dieta na masę dla wegetarian

Układam również dietę na masę dla wegetarian, W tym wypadku koszt diety jest wyższy o 50zł zarówno w gabinecie jak i online.

 

 

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl