Antygrypina na Thermomix – domowy sposób na przeziębienie

 

AntygrypinaAntygrypina – domowe sposoby na przeziębienie

Antygrypina to świetny domowy sposób na przeziębienia. Jako, że mamy ostatnie dni ładnej pogody, warto zastanowić się, jak walczyć z szalejącymi jesienią chorobami. Coraz więcej osób z wygody sięga po antybiotyki. Nie jest to dobre rozwiązanie, gdyż nasza naturalna flora bakteryjna po antybiotykoterapii „wraca do siebie” aż przez 7 lat. A to właśnie flora bakteryjna odpowiedzialna jest w dużej mierze za naszą odporność. Jak naturalnie stworzyć sobie „zdrowy antybiotyk", który nie wytrzebi „naszych bakterii”? Prezentuję własny przepis na antygrypinę, którą można (ale nie trzeba) przygotować w Thermomixie

Przepis na Antygrypinę:

W Internecie można znaleźć wiele przepisów na Antygrypinę, głównie w wersji na Thermomix, w której wszystkie składniki należy zmiksować przez 1 minutę na najwyższych obrotach (czyli 10), a następnie podgrzać do temp. ok. 40 stopni. Osobiście odradzałbym tylko ten z 500ml miodu - to straszna bomba kaloryczna.

Jaki jest zatem najlepszy przepis na antygrypinę według Jakub Piotrowskiego?

Miksujemy ze sobą następujące składniki:

  • 1 ząbek czosnku,
  • 1 cytryna,
  • 1 grejpfrut,
  • kawałek imbiru,
  • 2-3 łyżeczki miodu,
  • 100g jagód,
  • 300 ml wody (dodatek wody jest indywidualny - im więcej wody tym mniejsza gęstość) + ewentualny słodzik (erytrol, stewia, ksylitol). 

Wspomniane słodziki mają wbrew obiegowym opiniom prozdrowotne działanie (kliknij, aby dowiedzieć się więcej o zdrowych słodzikach).

Co ważne obierając cytrynę i grejpfruta, należy pozostawić białą skórkę, czyli tzw albedo. To właśnie w nim jest najwięcej bioflawonoidów (substancje pozytywnie wpływające na nasze zdrowie).  Modyfikacja przepisu polega również na dodaniu pysznych i bardzo zdrowych jagód.

Antygrypina – działanie poszczególnych składników:

Czosnek – zawiera flawonoidy, selen, oraz aminokwas argininę o działaniu przeciwnowotworowym, antyrodnikowym. Stymuluje układ odpornościowy

Grejpfrut – wysoka zawartość witaminy C (dowiedz się więcej) i beta karotenu wzmacnia odporność, obniża poziom cholesterolu,. Należy jednak tutaj pamiętać, że sok z grejpfruta może wchodzić w interakcje z lekami. Dlatego jeżeli stosujesz leki zawsze sprawdź czy w ulotce nie ma ostrzeżenia o interakcjach z cytrusami.

Cytryna - wysoka zawartość witaminy C i bioflawonoidów

Imbir –  antygrypina z imbirem ma działanie przeciwrodnikowe porównywalne z witaminą C, przeciwbólowe, przeciwzapalne i antybakteryjne... więcej o imbirze  

Miód – wysoka zawartość substancji przeciwrodnikowych

Jagody – inaczej borówka czernica, zawarte w niej garbniki uszczelniają jelita, a antocyjany wiążą negatywne produkty przemiany materii patogenów, wysoka zawartość witaminy C i karotenoidów wpływa na działanie antyrodnikowe

Słodziki (erytrol, stewia, ksylitol) -  przeciwdziałanie infekcjom i wirusom... więcej o słodzikach

Antygrypina dla dzieci:

Jak zmodyfikować przepis, aby po antygrypinę równie chętnie jak dorośli sięgały dzieci? Można tutaj zrezygnować z podaży czosnku, zwieszając ilość erytrolu lub stewii. Idealnym dodatkiem do przepisu będzie żelatyna, która zamieni antygrypinę w pyszną galaretkę. 

Inne domowe sposoby na przeziębienie i zwiększenie odporności:

- mleko z czosnkiem i miodem

- kiszonki

A jakie Wy znacie domowe sposoby na zwiększenie odporności ? 

Szukasz dietetyka - zapraszam do kontaktu - działam również online

Oceń ten wpis:
 

Komentarze 3

Gość - Marta w poniedziałek, 20, listopad 2017 12:41

Ja dotychczas stosowałam antygrypinę w postaci soku z grejfruta, cytryny, miodu, czosnku i wody, ale po tym wpisie zaczęłam przyjmować różne pojedyncze składniki. Korzystam już z erytrytolu zamiast cukru i powoli przekonuję się do imbiru. W ostatnim czasie jadłam też po kilka łyżeczek miodu pieprzowego (1/8 porcji pieprzu mielonego na 1 porcję miodu i trochę ciepłej wody, żeby całość się ładnie rozpuściła). A z Thermomixa korzystam m.in. do robienie odżywczych shake'ów lub smoothie.

Ja dotychczas stosowałam antygrypinę w postaci soku z grejfruta, cytryny, miodu, czosnku i wody, ale po tym wpisie zaczęłam przyjmować różne pojedyncze składniki. Korzystam już z erytrytolu zamiast cukru i powoli przekonuję się do imbiru. W ostatnim czasie jadłam też po kilka łyżeczek miodu pieprzowego (1/8 porcji pieprzu mielonego na 1 porcję miodu i trochę ciepłej wody, żeby całość się ładnie rozpuściła). A z Thermomixa korzystam m.in. do robienie odżywczych shake'ów lub smoothie.
Gość - Szymon w czwartek, 08, marzec 2018 15:19

Ja w okresie jesienno-zimowym jem duzo owoców, głównie pomarańcze i grejpfruty a do obiadu, głownie do surówek dodaje zabek czosnku, nawet w tym roku jak panowała grypa mnie omineła szerokim łukiem.
Musze wypróbowac również tą miksturę bo wyglada ciekawie.

Ja w okresie jesienno-zimowym jem duzo owoców, głównie pomarańcze i grejpfruty a do obiadu, głownie do surówek dodaje zabek czosnku, nawet w tym roku jak panowała grypa mnie omineła szerokim łukiem. Musze wypróbowac również tą miksturę bo wyglada ciekawie.
Gość - Magda w poniedziałek, 26, marzec 2018 14:20

Ciekawy wpis i dużo konkretów Trzeba spróbować sięgnąć po domowe sposoby, zamiast od razu po antybiotyki.

Ciekawy wpis i dużo konkretów ;) Trzeba spróbować sięgnąć po domowe sposoby, zamiast od razu po antybiotyki.
Default Blogger
Gość
piątek, 25, maj 2018

Już wychodzisz ?

Masz jakieś pytania ? - zapraszam do formularza kontaktowego - kliknij lub z chęcią odpowiem na wszelkie pytania pod nr telefonu 609492936

Nie lubisz dzwonić? Umów wizytę w gabinecie lub konsultację online poprzez serwis Znanylekarz.pl klikając obrazek poniżej.

Jakub Piotrowski - ZnanyLekarz.pl

Zapraszam również do lektury mojego bloga dietetycznego

Kontakt

Dietetyk w Szczecinie Jakub Piotrowski

Adres: Jarowita 9a/1, 70-501 Szczecin
Telefon: 609 492 936

kontakt@dietetykwszczecinie.pl