Dietetyk W Szczecinie M
 x 

Twój koszyk jest pusty

Nie daj się koronawirusowi !!!

 

KORONAWIRUS Min

Jak zwiększyć swoją odporność? Nie daj się koronawirusowi!

Koronawirus pojawił się w Polsce. Ze sklepowych półek znikają towary, maseczki w Internecie osiągają 1000% swojej podstawowej ceny. Jak zatem zadbać o swoją naturalną odporność? Jak przeciwdziałać infekcjom wirusowym i bakteryjnym? Co osłabia naszą odporność? O tym w poniższym artykule.

 Probiotyki


Stosowanie probiotyków, czyli bakterii które oddziaływają pozytywnie na nasze zdrowie jest jednym

z najlepszych sposobów naturalnego zwiększenia odporności. Bakterie probiotyczne zasiedlają nasze jelita i blokują w nich dostęp dla patogennych drobnoustrojów. Stosowanie probiotyków chroni przed infekcjami i niweluje ryzyko wystąpienia dysbiozy, czyli braku naszej naturalnej flory bakteryjnej. Najczęściej występującymi szczepami dostępnymi w produktach probiotycznych w aptekach są szczepy z rodzajów Lactobacillus i Bifidobacterium .

Dowiedz się więc o probiotykach: https://www.dietetykwszczecinie.pl/blog/probiotyki-w-sporcie.html

Glutamina

Należy do grupy alfaaminokwasów, jest aminokwasem endogennym czyli takim który nasz organizm potrafi sam wyprodukować. Ma wielotorowe działanie. Zapobiega niszczeniu kosmków jelitowych, wpływa na zachowanie szczelności układu pokarmowego co jest kluczową rolą w zwiększeniu naszej naturalnej odporności. Bierze udział w tworzeniu i namnażaniu składników naszego układu odpornościowego m.in. limfocytów typu T i B. Dawkowanie glutaminy powinno wynosić 2x dziennie po 10g.

Antyrodniki

Wolne rodniki i stres oksydacyjny to główne składowe niszczące naszą odporność. Aby im przeciwdziałać należy spożywać produkty bogate w Antyrodniki czy inaczej antyoksydanty. Należą do nich m.in.:

  • Witamina C – aktywuje przeciwciała, działa przeciwzapalnie i antyoksydacyjnie (źródła to czarna porzeczka, papryka, brukselka czy szpinak) Pamiętajmy, że nie ma czegoś takiego jak lewoskrętna witamina C.

Więcej o witaminie C: https://www.dietetykwszczecinie.pl/blog/co-to-jest-witamina-c-funkcje-dzialanie-zrodla-prawoskretna-lewoskretna.html

  • Witamina D - zwiększa odporność, ma korzystne działanie we wspomaganiu leczenia chorób wirusowych (źródła to tłuste ryby morskie, jaja, sery)

Więcej o witaminie D:  https://www.dietetykwszczecinie.pl/blog/co-to-jest-witamina-d-funkcje-i-dzialanie-niedobor-i-nadmiar-witaminy-d.html

  • Witamina E – działanie antyoksydacyjne ( zródła to oleje roślinne, orzechy, nasiona dyni i słonecznika)
  • Kwasy omega 3 - działają przeciwzapalnie, są składnikiem błon komórkowych (źródła to tłuste ryby morskie)

Więcej o kwasach omega 3: https://www.dietetykwszczecinie.pl/blog/co-to-sa-kwasy-omega-3-i-6-prawidlowy-stosunek-dzialanie-funkcje-i-zrodla.html

Antygrypina

Bardzo dobrym i sprawdzonym produktem zwiększającym naszą naturalną odporność i zawierającą większość substancji opisanych powyżej jest Antygrypina. Jest to napój oparty o naturalne składniki takie jak czosnek, miód czy owoce o wysokiej zawartoci substancji antyrodnikowych.

Kliknij i zobacz przepisy na antygrypinę: https://www.dietetykwszczecinie.pl/blog/antygrypina-na-thermomix-domowy-sposob-na-przeziebienie.html

Aktywność Fizyczna

Codzienna aktywność fizyczna sprzyja zwiększaniu się naszej odporności. Codzienny godzinny spacer sprzyja nie tylko naszej sylwetce, ale także naszemu systemowi autoimmunologicznemu. Należy jednak pamiętać, że treningi o zbyt dużej intensywności lub robione zbyt często mogą powodować nagły spadek odporności.

Stres, Sen i kortyzol

Brak odpowiedniej dawki snu tak jak i duży i długotrwały stres powoduje zwiększone powstawanie kortyzolu czyli hormonu stresu. Zbyt duża ilość kortyzolu sprzyja obniżaniu poziomu odporności. Warto zatem zadbać o codzienny co najmniej 7 godzinny sen, a także o załagodzenie źródeł stresu.

Przetworzona żywność

Przetworzona żywność jest źródłem kwasów tłuszczowych typu trans. Są to najgorsze kwasy tłuszczowe działające na nasz organizm prozapalnie. Obniżając odporność organizmu, nie tylko na wirusy i bakterie, ale także zwiększając ryzyko kontuzji.

Higiena

Częste mycie rąk mydłem lub żelami antybakteryjnymi jest jednym z najważniejszych czynników zwiększających naszą szanse na brak kontaktu z wirusem. To właśnie kontakt rąk z ustami nosem lub oczami jest najczęstszą przyczyną przeniesienia się wirusów lub bakterii.

Dieta zwiększająca odporność

Jeżeli potrzebujesz diety zwiększającej odporność kliknij tutaj aby ją zamówić.

Jeżeli masz pytania lub chcesz skomentować post zjedz niżej za proponowane tematy

Reklama Min